• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.com adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

World of Tanks (WoT) Yeni Başlayanlar için Önemli Tavsiyeler

Deepblue

~More Than Blue~
Administrator
18 Nis 2007
61,126
3,901
113
Ankara
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Merhaba arkadaşlar,

Oyuna yeni başlayan arkadaşlar için bir kaç not yazmak istedim umarım faydası olur.

1-Mükemmel tank yoktur, iyi oyuncu vardır: İyi oyuncu kullandığı tankın özelliklerini bilir ve buna göre oynar. Tanklarda aranan genel özellikler hız, manevra, zırh ve vuruş gücüdür. Bunun yanı sıra görüş mesafesi, kamuflaj değeri, cephane kapasitesi, modül veya personel hasarı alma riski, telsiz mesafesi vb özellikleri oyunda ilerledikçe değerlendirmeye başlayacaksınız. Her tankın özellikleri birinden farklı olup birini zırhı çok güçlü olup topu zayıfken başka birini topu çok güçlü olup görüş mesafesi ve/veya manevra kabiliyeti zayıftır. Kısaca her tankın kuvvetli ve zayıf yönleri vardır. Oynarken yapmanız gereken aracınızın kuvvetli yönlerini öne çıkarıp zayıf yönlerini saklamaktır

Örnek ile anlatmak sanırım daha doğru olur. KV-1 aldınız nedir kendi tierindeki özellikleri: kuvvetli zırh, 85 mm lik isabet oranı zayıf delmesi iyi, hasarı iyi seri ateş eden top, zayıf sürat, zayıf manevra, zayıf kamuflaj değeri ve kötü görüş mesafesi. Özellikleri değerlendirdiğinizde en geride durup sniperlik yapamayacağını, manevrası kuvvetli tanklar ile bire bir çarpışmasının doğru olmadığını, spot için kullanılmasının doğru olmadığını görürsünüz. Peki nasıl kullanmak lazım, kendi tieri veya bir üstünde yanında kendinden uzak mesafeyi görebilecek araçlar ile hucumda veya 2 yüksek tierler ile yapılan maçlarda TD ler ile birlikte üs savunmasında kullanılması en uygunudur. Bu tank yakın ve orta mesafede çok etkili bir hucum ve savunma aracıdır. Doğru kullanılırsa tek başına kendi tierinde veya bir üst tierinde maç çevirebilecek bir araçtır. Kısaca bu tankı alıp açık arazide veya şehir içinde tek başınıza son sürat düşman üssünü basmaya gitmek, çevrenizde takımınızdan kimsenin olmadığı bir noktada bir orta veya hafif tank ile dalaşmak, karşı tarafın topçusunu dikkate almadan oynamak doğru değildir. Bu şekilde 2-3 oyun kazanırken 3-5 oyun kaybedersiniz.

Bir başka örnek verelim, Tier4 Luchs, hız ve manevrası çok kuvvetli, görüş mesafesi orta silahı orta-alt seviyede kamuflaj değeri yüksek bir hafif tanktır (tanklara ait değerlendirmeler ve oyun şekilleri ile ilgili yazdıklarım sadece kendi görüşlerimdir, diğer görüşlere saygım vardır). Hafif tanklar sadece oyunun başında düşmanı tespit etmek için, topçuları düşman hafif tanklarından korumak için kullanılmazlar. Spot işini tamamladıktan sonra tankınızla bire bire yakaladığınız (çevresinden destek alamayacak) tüm orta ve ağır tanklar ile çarpışabilirsiniz, ağır ve orta tankların arkasından gidip yoğunlaştıkları hedefe otomatik silah ile ateş edip hedefin tüm dikkatini dağıtabilirsiniz hatta en az bir orta tank ve/veya bir ağır tank kadar hasar verebilirsiniz. Hasar verme konusunu biraz açarsak silahınız ne olursa olsun karşınızdaki düşmanın mutlaka bir zayıf yönü vardır. Luchs kullanıyorsanız ve otomatik silahınız takılı ise yapmanız gereken karşınıza çıkabilecek zırhı kuvvetli araçların motor ve benzin depolarının yerini bilmek ve buralara ateş etmek. Tabii en önemli nokta yakacağım diye ortaya atılıp vurulmamak.

2-Harita avantajlarını kullanmak: Her haritanın kendine has özellikleri vardır, kimi şehir haritasıdır, kimi açık arazidir, kimi ikisinin karışımıdır kimi dağlıktır tepeliktir vb. Haritanın özelliklerin yararlanmanız için önce tankınızın özelliklerini bilmeniz lazım. Örneklemek gerekirse topu eğilmeyen bir Çin orta tankı ile tepenin eğiminden yararlanamazsınız, Yada kuvvetli zırhı olan bir tank ile şehir içinde yolu kapatabilmeniz için ne eğim vermeniz gerektiğini önceden çalışmanız lazım. Topçunun vuramayacağı veya vurmasının zor olacağı noktaları bilmek gerekli. Peki bunca şeyi nasıl bilip yapacağız?

Tanklar ile ilgili özellikleri şimdilik bir kenara bırakıp haritalara yoğunlaşalım. Haritaları tanımanın en kolay yolu (bana göre) içinde %100 eğitimli hatta gerekli skilleri oluşturulmuş mürettebatlı küçük tier tanklar ile haritayı tanıyana kadar rastgele maç yapmaktır. Bunun şu avantajları vardır. Genelde rakipleriniz acemi olduklarından haritanın kilit noktalarını bilmezler bu sayede stratejik noktaları daha hızlı tespit edersiniz, tamir masrafı az olur, kazanma şansınız yüksektir. Haritalarda bilmeniz gereken noktalar (gene bana göre) ağır tankların çarpışma bölgeleri, topçuları kolay vurdukları yerler ve muhtemel atış yerleri, aktif scoutların güzergahları, pasif scoutların saklanabileceği noktalar, sniperlerin saklanabileceği noktalar, sizin mevzileneceğiniz veya hareketleneceğiniz güzergah ve kaçış güzergahınız. Kaçış güzergahının altını özellikle çizdim bu işin olmaz ise olmazı bu oyun kilitlenmediği sürece mutlaka ama mutlaka kaçabileceğiniz veya atıştan sakınabileceğiniz (saklanabileceğiniz) bir güzergah veya nokta olmak zorunda.

3-Oynarken sinirlerinize hakim olmak: TD ile sinmişsin bir çalı arkasına yanına biri seni ite ite sığmaya çalışır, olmayan hedeflere ateş eder ona atılan mermiler veya topçu seni vurur yada tam atışı yapacakken ya önüne geçer yada tankı iter. Böyle durumlarda yapılması gereken tek şey uzaklaşmak, kendinize hakim olup uzaklaşacaksınız.

Biraz önce cromwell ile oynarken bizim takımdan kv1s in biri ortada hiç bir neden yokken beni arkadan vurdu, oyun başlayalı daha 20 saniye olmamış canımın yarıdan fazlası gitti. Uzaklaştım oyuna bakayım dedim 30 saniye sonra gene bizim takımdan 1 td yi öldürünce tahrik etmek için taretinden bir kez vurdum döndü beni beni öldürdü ve mavi oldu (aslında taretten vurmak yerine keşke hiç hasar vermeden paletini kırsaydım) yani en az 24 saat oyundan banlandı. Özetle çok sinirlendiyseniz , sinirlendirenin tahrik edin sizi öldürsün ve banlansın.

Bir başka sinirlendiren olay özellikle rast gele (random) oyunlarda takım arkadaşlarınızın yaptıkları olmayacak işler yüzünden oyunu kaybetmek veya oyun içinde avantajı yitirmektir. böyle bir durumda öncelikle kaybedilenin sadece bir oyun olduğunu, elbet sonraki bir oyunda kazanan ve akılcı davranan taraf içinde olacağınızı düşünün, elinizden gelen en büyük hasarı vermeye çalışarak oyunu bitirin. Oyun sonu istatistikler geldiğinde eğer en fazla vurup en yakın takım arkadaşınızın en az 2 katı hasar verdiyseniz diğer insanlara kızın. Hasar listesinde ilk üçte değilseniz dönüp bir aynaya bakın.

İnsanı sinirlendiren bir başka olay bir noktaya ulaşmaya çalışırken hiç olmayacak şekilde vurulmaktır hele açık alanda gördüğünüz bir tank bunu yapıyorsa durup onu vurmaya çalışırken açık hedef olursunuz, her alınan isabete cevap vermek gerekmez, insan geri çekilmeyi bilmeli. Gerektiği zaman geri çekilmeyi veya kaçmayı öğrendiğinizde oyunda çok daha başarılı olacaksınız. altı çizili kısım çok önemli, mutlaka ama mutlaka mevzilendiğiniz noktadan bir kaçış yolunuz (planınız) olması lazım.

4-Yüksek tierlerin maçına düşmek: Bu oyundaki iyi oyuncuyu ortaya çıkaran da bence bu zaten. Yüksek tier maçı var diye üzülmeye, sıkılmaya hemen kendini öldürtmeye çalışmaya gerek yok. Altın mermi denen icat ve Allah'ın verdiği beyin var. Hafif tank kullanıyorsanız spot yapar, düşman izcilerini vuru ve topçuları haklarsınız. Orta tank kullanıyorsanız spot, düşman izcileri ve delebileceğiniz seviyedeki tanklar ile çarpışırsınız. ağır tank kullanıyorsanız ya ikinci hatta kalıp destek verirsiniz yada bir yere pusup sağa sola altın veya HE mermi yağdırırsınız. Ağır tank kısmı orta tank kısmı ile toplanıp TD ler için kullanılabilir. Yüksek tier maçına düştüğünüzde yapmamanız gereken şey ortalarda ördek gibi gezinmek ve cengaverce saldırmak.

Aksiyonsuz duramam diyenler hafif tank kullanıcıları otomatik silahlar ile donanmış ise ağır tankların hemen arkasından gidip kısa mesafeli çatışmalarda düşman ağır tanklarını tarayıp dikkatlerini dağıtabilirler Luchs ile oynarken sıklıkla yaparım ve genelde kazanırız.

Kural değil ve kullanılan tanka göre değişir ancak genelde olması gereken kendi tierinizde ön-ortalarda, bir üst tierde orta-arkalarda, 2 üst tierde arkalarda bulunmakta fayda vardır. Her isabetli veya isabetsiz top atışı oyunu kazanmak için gereklidir, delmese de, değmese de, dikkat dağıtır, karşıdaki oyuncuyu siper almaya zorlar. tabii bunları yerinizi belli etmeden ve/veya vurulmadan yapmaya çalışmak lazım.

5-Hedeften sapma miktarı ve deliciliği düşük toplar ile savaşmak: Hedeften sapma oranı (accuracy) düşük toplar daha eğimli bir yörünge izlerken sapma oranı düşük olanlar daha dik bir yörünge izlerler. Yörünge eğimine en iyi örnek SU-152 nin 152mm lik topudur. ISU-152 yi alana kadar bu stok topu kullandım ve çok memnun kaldım, sebebi ise eğimli atılan HE mermi her tanka büyük hasar veriyor (topçu atışına benziyor) aynı çaptaki topu ISU-152 de kullandığınızda hedeften sapma miktarı azaldığından SU-152 deki kadar etkili olmadığını gördüm. Sözün özü hedeften sapma miktarı yüksek olan toplarda (top çapınız büyükse) uzun mesafelerde HE mermi kullanın ve tankın gövde üstü veya taret üstüne nişan alın ne kadar etkili olduğunu göreceksiniz. Uzun mesafe kelimesinin altının çizilmesinin nedeni atış mesafesi büyükçe mermi yörüngesinin eğilmesi ve hedefin üst zırhına saplanma ihtimalinin yükselmesidir (Genelde tankların üst zırhları zayıftır)

6-Oynama tarzına ve tanka uygun mürettebat becerisi seçimi: Bazılarımız ağır zırhlı manevrası zayıf iri tankları sever, bazılarımız hafif, bazılarımız ikisinin karışımı ve genelde sevdiğimiz araçlarda daha başarılı oyunlar çıkarırız. düşüncem şu, sevdiğimiz tanklarımız oyun tarzımızı yansıtıyor. Kimimiz ağır tank ile hucuma liderlik ederken, kimimiz orta bir tank ile keskin nişancılığı seviyor. İşte sevdiğimiz tank bulduğumuzda oyun tarzımızıda ortaya çıkarıp ona göre oynuyoruz. Bu oyun tarzımız mürettebat becerileri geliştikçe daha da iyi ve keyifli bir hale geliyor.

Örneklemek gerekirse ağır tanklar bana göre değil, ama orta tank ve td lerden keyif alıyorum. Mürettebatım için (ağır tank haricinde) becerileri hep aynı şekilde seçiyorum:

1- Komutan: 6.his, kamuflaj, tamirler

2- Topçu: Kamuflaj, tamirler, tam isabet

3- Sürücü: Kamuflaj, tamirler, konforlu yolculuk

4- Telsizci: Kamuflaj, tamirler, durumsal farkındalık

5- Yükleyici: Kamuflaj, tamirler, güvenli depolama

Ağır tanklarda 1. beceri hep silah arkadaşları diğerleri aynı sırada geliyor. kamuflajın inkar edilemeyecek seviyede faydası var. tank tipi cinsi ne olursa olsun 6. his ve kamuflaj benim için kilit beceriler.

Bana göre 6. seviye tanka geldiğinizde en az bir mürettebat becerisi tamamlanmak zorunda yoksa kaybetme oranınız yükseliyor. Bundan 1 ay kadar önce t62A ile çok başarılı olmadığımı gördüm 2 skilli mürettebatını t34-85 e çekip 4 skill e kadar çıkardım. Bu arada 3 tam skill ve 4 skill %20 lerde iken t34-85 de EU serverinde ilk 50 ye girdim, şimdi mürettebatı tekrar t62a ya çektim ve acaip güzel maçlar çıkarıyorum. Tavsiyem hedef tankınıza ulaşırken biraz sabır ve 10 seviyesine en az 3 skill ile ulaşmanız.

7-Mücadele ettiğiniz araçları tanımak: Kullandığınız aracın özelliklerinin yanı sıra karşınızda bulunan aracın özelliklerini bilmek en çok işinize yarayacak özelliktir. Örneklemek gerekirse Alman araçlarının ön altlarından vurarak motora hasar vermek ve/veya yakmak, FCM ile karşınıza çıkan IS3 ün dolum süresini bilerek 2. atışı yapmak, Amx90 nın etrafınızda dönemeyeceğini bilmek veya ISU152 nin dönüş hızını bilerek kanadına sarkmak, IS3 ün taret üst zırhının zayıf olduğunu bilmek vb. Özellikle top dolum süresi, nişan alma hızı, manevra kabiliyeti, hız, vurulabilecek zayıf noktaları bilmeniz gereken özelliklerdir.

Başka bir örnek verelim karşınızda gövdesini saklamış sadece taretinin önü görünen bir Amerikan tankı var (T29, 32 veya 34 olsun), aracı tanıyorsanız AP mermi ile zarar verme şansınız yoktur ancak topuna hasar verirsiniz yapabileceğiniz tek şey HE mermiye dönerek vurulmadan ateş yağdırmaya çalışmak veya o bölgeden ayrılmak. Aynı durumda bir Fransız tankını yakalarsanız yağdırın AP mermiyi.

7. seviye tanklar ve sonrasında rastgele maçlarda usta oyuncuların kendi tanklarının özelliklerine göre haritanın belli yerlerinde nasıl konumlandıklarını karşılarındaki rakibin neresine hangi mermi ile ateş ettiklerini göreceksiniz. Bir başka örnek düşman izcisine orta veya ağır tank ile AP mermi atmak hem kredi israfı hemde boşu boşuna 2. atış için çabalamak gereği, doldurursun HE mermiyi, alırsın acnını tek atışta hemde yarı krediye. Tabii yükleyicide içgüdü becerisinin olması çok işinize yarar

8-Rastgele oyunlarda müfrezesiz oynamak: Önce karşı ve kendi takımınızı inceleyin ve kafanızda ekibinizin nasıl dağılması gerektiğini, düşmanın nasıl dağılacağını, çatışmaların nerelerde olabileceğini canlandırın, incelemenize uygun şekilde haritada gideceğiniz yeri belirleyin. Oyun başladığında ekibinizin dağılışı düşündüklerinize uygunsa önceden belirlediğiniz konuma ilerleyin. Ekibiniz düşündüğünüz gibi dağılmıyorsa:

1- Tek başınıza gidilmesi gereken stratejik noktalara gitmeyin.
2- Tek başınıza aksi yönden saldırayım diye düşünmeyin.

Kısaca tek başınıza zorunlu olmadıkça oyun çevirmeye çalışmayın. Ekibiniz bir noktaya yoğunlaştıysa yapmanız gereken yoğunlaşan ekibin arkalarında veya arka yanlarında boş kalan stratejik noktayı uzaktan fark edilmeden vuracak veya spotlayacak şekilde devam edin, Allah sonunuzu hayır etsin .

Gelelim altı çizili kısıma yani kendi ve düşman ekibin incelenmesine, bunu uzun uzadıya anlatmak yerine bir iki örnek vereyim. Orta veya ağır tank ile oynuyorsunuz, harita ölüm vadisi veya madenler olsun. Düşmanda 4 tane iyi orta tank varken tek başınıza vadiye inmek veya madene çıkmaya çalışmak doğru değildir, 15 saniyede canınızı alırlar. sizde orta iyi bir tank ekibinizde de orta 3 iyi tank varken diğer araçlar vadiye inmiyor veya madene çıkmıyorsa gene tek başınıza gitmek doğru değildir. Kısaca işin özü rastgele maçlarda tek başınıza dünyayı kurtarmaya çalışan şaban olmayın.

9-Tank avcıları: Adı üzerinde görevi tank avlamak. önden hasar almayan tank avcısı yoktur, yanlardan ve arkadan zaten hasar alır bu durumda yapılması gerekenler şunlar. Yanınızda birileri olmadan ortalarda gezinmek (hatta birileri varken bile) şuna bir tane daha yapıştırayım diye saklandığınız yeri belli etmek, kendini orta veya ağır tank sanarak millet ile dalaşmak, düşman topçusunun ile hedefi olduğunu bilmemek, haritaların en bilinen noktalarına giderek kör atış ile hasar görmek. bu saydıklarımı yapıyorsanız hiç kendinizi üzüp tank avcıları ile oynamayın oynadığınız takım arkadaşlarınızı ve kendinizi sinir hastası yaparsınız.

Tank avcılarının bazıları çok hafif zırhlı, hızlı ve etkili atış gücü ile donanmışken, bazısı çok ağır kuvvetli zırhlıdır bazısının ise sadece atış gücü çok yüksektir. oynadığınız avcının özelliklerine göre hareket etmekte fayda vardır. Bunları örnekleyerek anlatalım:

Yavaş hareket eden tank avcıları genelde oyunun başlangıcında bir noktaya giderler ve aşağı yukarı o civarlarda oyunun ortalarına kadar gelirler. Daha önce anlattığımız gibi kendi takımınızın dağılımını analiz edip bunu yapa bilirsiniz, karar veremiyorsanız keskin nişancılık yapabileceğiniz üs civarında bir yerde kalın oyuna keskin nişancı olarak katkı verin ve gerekirse üssü savunun.

Hızlı tank avcıları, takım dağılımının analizini yapmadan spot alıp hasar vermek ve sonrasında dağılıma uygun konuma geçmek için uygundurlar.

Ağır zırhlı bazı tank avcıları kilitlenen noktalarda oyunuz açmak ve/veya hucuma liderlik etmek görevini üstlenebilirler. Tecrübeli oyuncuların yapması tavsiye edilir.

Tank avcılarının genelde taretsiz olması veya taretlerinin çok ağır dönmesi nedeni ile çok hızlı hareket edip durup ateş etmesi veya giderken ateş etmesi zordur bundan dolayı genelde bir noktada sabit durup tam nişan alıp ateş etmeyi seçerler. düşman topçusuda fil kadar büyük ve sabit hedefleri çok sever. Bu nedenden dolayı 6.his, full kamuflaj, kamuflaj ağı tavsiyemdir.

10-Nasıl oynamalı? Kavgacı mı, saklanıp keskin nişancılık yaparak mı? Sorunun cevabı basit her tankın özelliklerine göre oyuncu becerilerini katarak oyun şeklini belli etmeli.. İyi vuran, kıvrak bir orta veya ağır tankınız varsa uygun seviyedeki maçlarda en önlerde kavgacı biçimde savaşabilirsiniz, karşınızda yüksek seviyede tanklar varken de en ön yerine orta hatta gerilerde bu agresifliği sürdürebilirsiniz. Önemli olan nokta şu mecbur olmadıkça göz göre göre (bilerek) isabet almamak. Birde tam tersini düşünelim kavgacı oyundan hoşlanmıyorsunuz elinizde de kavgacı olarak nitelendirilecek IS-3 gibi bir tank var, topu çok isabetli değil bu tankla da istediğiniz oyunu oynayabilirsiniz, IS-3 uzun mesafede çok isabetli olmasa da orta mesafede herhangi bir tankın üst kapağını vuracak kadar isabetli atış yapar yapmanız gereken doğru ekipmanı yüklemek (nişan almayı hızlandıran ekipmanlar), doğru pozisyon ve tank duruş açısını tespit etmek, hedefin ve çevresindeki araçların atış yapmasını bekleyip onlar doldururken atışınızı yapmak.

Başka bir örnek verelim diyelim ki oyunu saklanarak oynamayı seviyorsunuz ve panter veya tiger serisi araçlar yüksekliklerinden dolayı kolay tespit edilirler, ne yapmanız lazım? Tüm mürettebata kamuflajı verirsiniz, tank boyarsınız, üzerine kamuflaj ağını koyarsınız atış sonrası yer değiştirmeyi son sürat değil otomatik vitesin ağır ve orta hızında yaparsınız ve kolay kolay tespit edilmezsiniz. Bu kamuflaj konusu bence oyunun en ince ayrıntılarından biri özellikle topu etkili olan orta tanklar doğru noktada iyi kamufle olduklarında en az bir TD kadar öldürücü olup kimseye geçit vermiyorlar.

Sonuç oyuncu tankın özelliklerini dikkate alıp, bu özelliklere uygun sınırları içinde kalarak keyif aldığı veya o an oyunun gerektirdiği biçimde oynamalı.

Mouse ile ölüm vadisine inmemeli.

Sapması 0,46 olan topla keskin nişancılık yapmaya çalışmanın çok keyifli olmayacağını bilmeli.

Birinci mermi sekti nasılsa ikinci de seker diye düşünüp hareketsiz kalmamalı.

Topçunun atışı tankı ıskaladığında bana bir daha atmaz diye düşünmemeli.

Oynarken ara ara ekranın sağ altında bulunan kod adı minimap olan şeye bakmalı.

Kısaca kullandığı aracın özelliklerini bilmeli, düşman araçların genel özellikleri hakkında fikir sahibi olmalı, çevresinde olanlara ve oyunun akışına dikkat etmeli.

11-Yeni açılan tank ile ilk oyunları kaybetmemek için neler yapmak lazım: Oyuna yeni başlayanlar genelde Tiger alayım, IS-7 alayım vb hedefler belirleyip hızla ilerlemeye başlarlar. Bu ilerleme tier6 da yavaşlar, tier7 de kredi sorunları ortaya çıkar, tier8 de zarar görünür. Özellikle tier6 ve sonrasında açılan her yeni araçta 4 oyun kaybedilir ve 1-2 oyun kazanılır. Bunun başlıca nedeni taret, top vb kritik ekipmanın stok tabir edilen araçta yeterli olmaması, hızla hedefe ilerlemeden dolayı mürettebat eğitiminin (yeteneklerinin) az olmasıdır.

Sabrın sonu selamettir diye bir sözümüz vardır, belirlediğiniz hedefe ilerlerken şunları yapmaya çalışın:

1- Tier4 ve 5 de biraz uzun kalın, aracınızı elit yapın ve komutana 6.his diğer personele de aracınıza uygun yetenekleri kazandırın.

2- Tier8 e gelene kadar serbest deneyiminizi biriktirin, hiç kullanmayın.

3- Tier6 ve 7 de biraz uzun kalın ve personele 2. yeteneklerini kazandırın.

4- Tier8 de istediğiniz aracı açtığınızda personeliniz 3. yeteneği kazanmaya hazır olsun, elinizdeki serbest deneyimle palet, taret vb. ekipmanı açabilecek durumda olun.

Yukarıda söylenenleri yaptığınızda üst üste yenilgi görmeyeceğinizi ve çok daha keyifli oynayacağınızı garanti ederim.

Teknoloji ağacında ilerlerken şunları unutmayın, her aracın son topu ille en iyi top değildir. Son topun deliciliği çok fazla olabilir ama nişan veya doldurma süresi uzun olabilir, özellikleri dikkatli okuyun. Hedefi tier8 yazmamın nedeni İngiltere hariç diğer tüm ülkelerin tier10 araçları ile tier8 araçlarının özellikleri ve oyun biçimleri birbirine yakındır.Bu nedenden dolayı tier8 de alacağınız araç tier10 da karşınıza ne geleceği hakkında genel bir fikir verir.


12-Hangi topu seçmeliyim? Cevap zor değil aslında, keskin nişancılık yapıyorsanız, ağır, durağan oynamayı seviyorsanız sapması düşük olan topu seçin. genelde sapması düşük topların verdiği hasar ve/veya deliciliği düşük olur. Nişan alacağınız yeri bilmeniz lazım, unutmayın her tank önden delinir. Hareketli ve yakın mesafeden oynuyorsanız, dolum süresine dikkat edip sapmayı çok dikkate almadan deliciliği ve/veya hasarı büyük olan topu seçin.

Nişan alıyorum, nereye nişan alacağımı biliyorum ama delemiyorum diyorsanız, mürettebat becerisinin tam olması gerektiğini hatırlayın veya nişan aldığınız noktayı bir daha gözden geçirin. Yeni başlayan arkadaşlarımız için KV1, KV1S, IS, IS3 önden delmekte problem yaşanan tanklardır. KV1, KV1S, IS taret altındaki gözlemleme pencerelerinden (KV1 ve KV1S için pencere yanları da geçerli) IS3 için ön alt, ön yan eğimli plakalar veya tankınız yüksekse (özellikle Alman tankları) taret üstü plakalardan rahatlıkla vurulabilir. Özellikle ön alt plakalar tankların genelinde zayıftır. Ayrıca HE mermi seçeneğini unutmayın özellikle topçu avlayan arkadaşların topçuyu tek atışta yok etmesi için HE mermi kullanmalarını şiddetle tavsiye ederim. topçunun yanı sıra HE mermi Amerikan tanklarını yandan veya arkadan yakaladığınızda çok etkilidir. Atacağınız yeri biliyorsanız HE en ucuz ve en etkili yöntemdir.

13-Tank yok edicileri ile oynamak: 2. seviyeden başlayarak 10 seviyeye kadar devam eden tank yok edicilerin oyun şeklini belli eden özellikleri vardır, inceleyelim.

1- Zırhınız zayıf ise topunuz ve/veya kamuflajınız kuvvetlidir. Saklanarak oynamanız, tespit edilemeyecek mesafe veya konumlardan ateş açmanız gereklidir. (Rus araçları)

2- Zırhınız kuvvetli ise topunuz zayıftır ve/veya aracınız hantaldır. Oyunun başında gideceğiniz yeri belirleyin ve oralarda takılın, iyi siper alınacak yerler şart. (T95, T28, Jgtiger vb.)

3- Her şeyiniz ortalama ise, tavsiyem 1 ve 2 yi karıştırarak oynamanız. (jgpanter2)

4- Her şeyiniz kuvvetli ise orta tank gibi oynayabilirsiniz. (Foch 155)

Yukarıda yazdıklarım aracınızın özelliklerine göre yapabilecekleriniz ancak kendi adıma şunu yazmak isterim, bir tank yok edicisi (aslında oyundaki tüm araçlar) mecbur kalmadıktan sonra yerini belli etmemeli. Bazı haritalarda öyle noktalar var ki M103 gibi cüsseli bir ağır tank ile tespit edilmeden 2-3k hasar verebiliyorsunuz (aynı noktada ISU-152 ile tespit edilmeden 6k hasar verdim). Dönüp dolaşıp aynı noktaya geliyoruz, oyuncu, oynadığı haritada stratejik noktaları bilmeli ve aracının özelliklerine göre konumlanmalı.

Tank yok edicilerin en büyük avantajları %80'nin daha üst sınıflardaki tanklar ile mücadele etme şansının olmasıdır. Bir çoğunun tespit edilmeleri zordur, atışları etkilidir. Oyuncu bu avantajı sonuna kadar kullanmalıdır. Bir tank yok edicisi tespit edilmediği sürece tüm düşman araçları için ölümcül bir tehlikedir, dolayısı ile hasar verme ihtimali düşük bir atışı yapıp yerini belli etmektense riski düşük atışı yapmak tercih olmalıdır.

Peki TD atış yaparken nelere dikkat etmeli, tespit konusunu zaten yazdık. TD kullanıcısı karşıdaki aracı uzak mesafeden hareketsiz bırakacak yada modül hasarı verecek atışı yapmaya çalışmalı. Daha açık yazalım, hedefi yandan görüyorsanız hem hasar verecek hemde palet kıracak veya motor yakacak atışı yapmanız lazım (tabii mühimmat deposunu vurabiliyorsanız ilk tercik o olmalı). O zaman şunun altı çizilmeli oyuncu hedef aldığı araçların zırhının zayıf olduğu, mürettebat ve modüllerin bulunduğu noktaları mümkün olduğunca bilmeli.

14-Verimli oyun sayısı veya süresi: Oyunu, oyun olarak yenilmekten dahi keyif alarak oynuyorsanız zaten bunun bilincindesinizdir, keyif almadığınızda bilgisayarı kapatırsınız. Ancak oyunu belli bir hedefe ulaşmak için oynuyorsanız (yeni bir tank açmak, kredi, kişisel başarı puanlarını yükseltmek vb.) oyunun keyif verdiği süre bittikten sonra devam ettiğinizde oyun içindeki veriminizin vasat seviyelere gerilediğini göreceksiniz. Mecburen oynanan oyun zevk vermemeye başlayacak (bence bu süre oyuna başladıktan 2 saat sonra başlıyor) bu tip durumlarda bence şunları yapmalısınız. (müzik, tv, film, gezmek vb eylemleri geçiyorum)

Oyun keyif vermemeye başladı:

1- Bir modülün xp si için uğraşıyorsanız, örneğin son top, bıkkınlık veren tankı bırakın 1-2 el en sevdiğiniz aracınızla oynayın.

2- Yeni bir tank açmak için uğraşıyorsanız, açacağınız tankla ilgili forumda araştırma yapın yada en güzel replayları seyredin.

3- Kredi için uğraşıyorsanız, en iyi kredi aldığınız veya oynadığınız oyunların replaylarını seyredin (kendi oyunlarınız)

4- kişsel başarı puanları için uğraşıyorsanız, sizden daha iyi oyuncuların replaylarini seyredin.


Alıntıdır.
 
Geri
Üst