• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.com adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

World of Tanks (WoT) Nasıl Nişan Alınır? Püf Noktalar Nelerdir ?

Deepblue

~More Than Blue~
Administrator
18 Nis 2007
61,126
3,901
113
Ankara
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Merhaba arkadaşlar, sizlere az da olsa tecrübelerime dayanarak KMT'ler hakkında biraz bilgi vermek istiyorum.

Ben oyuna ilk başladığımda, ABD Artyleriyle başlamıştım. Daha sonra ABD ile oynamaktan vazgeçtim. NEDEN ?

HASARI EN İYİ KMT HANGİ ÜLKEDE ?

Hasar olarak en iyi damage vuran KMT, Amerikanlardadır. Hasarı Çok yüksektir hatta bi vurdu mu ağlatır cinstendir, fakat isabeti çok düşüktür. Onca emek verip hedefe aldığınız düşmana mermi değmeyince, çok üzülebilirsiniz .

SERİLİK ANLAMINDA EN İYİ KMT HANGİ ÜLKEDE ?

Serilik bakımından Fransa'yı tavsiye ediyorum. Nişan alma hızı olsun, mermi yükleme süresi olsun, aracın hızı olsun oldukça kalitelidir. Ama isabet anlamında aynı şeyi söyleyemeyeceğim. İsabetli atışlar yaparsınız tabii ki ama isabetsiz atış yapma olasılığınız daha fazladır.

HER ŞEYİYLE DENGEDE DURAN KMT HANGİ ÜLKEDE ?

Arkadaşlar KMT kasacaksanız, sizlere tavsiyem kesinlikle Alman Artylerdir.

- Mermi yükleme süresi

- Nişan alma hızı
- Nişangah küçülme hızı
- Hasar oranı
- İsabet oranı ... olarak bütün kmtlerin karışımı diyebiliriz. Her şeyiyle dengede kalan Alman KMT'ler, işinize yarayacak ve düşmanı ağlatacaktır.

HANGİ MERMİYİ KULLANMALI ?

Ben sizlere iki çeşit mermiden bahsedeceğim.

1- Yüksek patlayıcılı mermiler

2- Zırh delici mermiler

1- Yüksek patlayıcılı mermilere gelince, bu mermilerde hasarın yanısıra en dikkat edilmesi gereken husus, '' Patlama Mesafesi '' denen zımbırtıdır. Patlama mesafesi diyelim ki 3,68 olan bir mermi, hedefe fırlatıldığı andan itibaren tüm korkunçluklarıyla ön planda olur. Patlama mesafesi 3,68 olan mermi demek, hedefe değmese dahi düştüğü yerde 3,68 metreye kadar hasar veren mermi demektir. Yani topumuz yere düştü ve düşman tankına değmedi diyelim, üzülmeye gerek yok zaten mermi düşmanın yakınına düşse bile zarar verecektir.

2- Zırh delici mermilere gelince, bu mermiler adı üstünde zırhları delen mermilerdir. Burada dikkat edilmesi gereken husus,

- Delme mesafesi ya da Delik Açma

- Hasar... unsurlarıdır.

Diyelim ki Delik Açma 40-80

Hasar ise 350-580 olsun.

Delik açma ya da delme mesafesi dediğimiz şey, mermi hedefe değdiği andan itibaren 40 ila 80 cm arasında bir delme gösterir zırhı bu oranlar arasında deler ve eğer delme başarılı olursa 350 ila 580 arasında bir hasar verir. Unutmayın ! Eğer düşman tankının zırhını delebileceğinizi düşünmüyorsanız, zırh delici mermiyi kullanmayın.

NİŞAN ALMA NASIL OLUR ?

Bu hususta sizlere tavsiyem arkadaşlar, World Of Tanks oyununda KMT ile video çeken arkadaşları bolca izlemenizdir. Onları detaylıca izlerseniz az çok zihninizde bu durum netleşecektir.
Diğer bir husus ise, benim sizlere anlatacağım taktiklerdir.

1- Yerinizi iyi seçin, önünüzde dost araçların olduğu veya nöbet tuttuğu bölgelere gidin.

2- Çalılıkların arasına saklanın eğer çalılık yoksa, bir ağacı devirip yapraklarının arasına saklanın

3- Sakın ama sakın engebeli bir yerde durmayın, durduğunuz yer muhakkak dümdüz bir yer olsun. Aksi halde nişangahınızın küçülmesini beklerken düşman yer değiştirince ve siz de düşmanın yeni yerine doğru imleci kaydırınca imleciniz dağılabilir.

4- Bir hedeften diğer hedefe geçmeniz gerekebilir. Bu hallerde Farenizi sağ tıklayın ve basılı tutun, + imlecini yeni hedefinizin üstüne götürün ve sağ tıklamayı bırakın, böylece az da olsa imlecin dağılmasını önlemiş olursunuz .

5- Oyundayken sol altta tankınızın durumunu ve o anda durduğu pozisyonu gösteren bir bölüm var, işte o bölüme çok dikkat edin. Tankınızın önünde iki tane uzun çizgi var radar lazerleri gibi. V harfi şeklindedir hattâ. V şeklinin ortasından da bir çüzgi geçer.

İşte bir hedefe odaklanmışken, düşmanı takip ederken imlecin yerini doğal olarak değiştirmeniz gerekecek. İşte bu durumlarda, gözünüz sürekli olarak sol alttaki durum ekranında olsun. Eğer V şeklinin ortasındaki uzun çizgi eğer V şeklinin en sağına ya da en soluna kadar dayanmışsa, siz imleci biraz daha sağa ya da sola doğru hareket ettirirseniz, gömülü olan taretiniz artık açı yapamayacağı için, tankın kendisini döndermeye başlayacaktır. İşte o zaman nişangahınız dağılacaktır.

6-Nişangâh hedefin üzerindeyken, küçük yeşil noktaların oluşturduğu dairenin mutlaka en küçük hale gelmesini bekleyin. Bir de düşman tankının en zayıf noktalarına nişan alın. Ben genelde düşman tankının en arkasına nişan alıyorum

7- Kuşbakışı modundayken, 2 tane imleç görürsünüz. Birisi + şeklinde iken, diğeri '' o '' şeklinde yani nokta şeklindedir. Bunlar ne anlama gelmektedir ?

+ şekli, merminin hedefi bulması halinde çarpacağı ve yapabiliyorsa deleceği noktadır. Siz nişan alırken + imlecini baz alın. Nokta işareti ise, merminin hedefe değmemesi ya da hedeften sekmesi durumunda düşeceği yerdir. Burada en önemli nokta, kesişim noktasıdır. Yani mümkün mertebe, + imleci ile noktanın tam üst üste geldiği, birbiri ile kesiştiği ya da birbirine en yakın hale geldiği anda tankınızı ateşleyin. Böylece çarpma ve sekme konumunu eşitlemeye çalışmış olursunuz.

8- Oyunda iken varsayılan '' X '' tuşuna basıp taretinizi kilitleyebilirsiniz. Taret kilitlenirse tankın top namlusu yapabileceği en son açıyı yaptıktan sonra kilitlenir ve yukarıda da bahsettiğim tankın kendisini döndürme işlemini yapmaz.


9- Merminin gidiş hızını ve süresini mutlaka bilmelisiniz. Eğer nişangah modu kullanıyorsanız zaten orada merminin kaç saniyede hedefe gideceği bilgisi yer almaktadır. Siz de ona göre atış yaparsınız. Eğer mod falan kullanmıyorsanız, ben kendi yaptığım bir hesabı size söyleyeyim. Yanılıyor olabilirim siz kendiniz de deneyin.

Diyelim ki hedef bizden 600 metre uzakta. Benim hesabıma göre mermi, ortalama olarak 200 metreyi, 1 saniyede gider. Demek ki 3 saniyede 600 metreye ulaşacaktır.

Alıntıdır.
 
Geri
Üst