• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.com adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

World of Tanks (WoT) AMX 50B Rehberi

Deepblue

~More Than Blue~
Administrator
18 Nis 2007
61,126
3,901
113
Ankara
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

amx50.jpg


Amx 50B, hızıyla oyundaki orta tankları hatta bazı hafif tankları (AMX 40, hehehe) kıskandıran, muazzam ateş gücüne sahip 10. seviye Fransız ağır tankıdır.

Tank Özellikleri:

50b_zpstxq3nbp7.jpg


İlk Bakış:

Usta ellerde oyunun en tehlikeli destek tanklarından birisidir. Üstün manevra kabiliyeti ve hızı sayesinde haritanın herhangi bir yerine kısa bir sürede ulaşabilirsiniz. Deliciliği, nişan alma süresi, mermi başına ortalama hasar değeri, isabeti ağır tank için oldukça tatmin edici düzeydedir. Ağır tank söylemi sizi yanıltmasın, bu tankla oynarken hatanızı telafi edecek boyutta zırha sahip değilsiniz.

Silah eğilme/yükselme açısı: -8°/+11°

Kamuflaj: Yüksek profile bağlı olarak kötü seviyede.
Ortalama tamir masrafı: 26000


Artıları:
+Olağanüstü manevra kabiliyeti ve maksimum hızı
+Sağlam ön gövde zırhı
+Gold mermisinin APCR olması
+Çok iyi sayılabilecek silah eğilmesi

Eksileri:

-Ağır tanklar içinde en düşük HP ye sahip olması
-Delinmesi oldukça kolay ve kocaman bir tarete sahip olması
-Büyük siluet, kötü kamuflaj
-Ön gövde dışındaki bölgelerin zırh kalınlığının çok ince olması.

Üstlenebileceği Görevler:

1-Keskin nişancı 2-Orta tank destekçisi 3-Ağır tank destekçisi

Mürettebat:

1. Komutan (Yükleyici)
commandera.jpg


2.Topçu (Yükleyici)

3.Sürücü
driverhk.jpg

4.Radyocu (Yükleyici)
CrewRoleRadioman.png



Not: Sürücü dışındaki diğer 3 mürettebat üyesi de yükleyici görevini üstlenmekte. Örneğin radyocunuz yaralandığında yükleme süreniz %33 oranında artacaktır.

Tavsiye edilen mürettebat skilleri ve ekipmanlar:

Spoiler Komutan: 6. His / Keşif / Tamir / Kamuflaj (BIA)*

Topçu: Tam isabet / Anlık atış / Tamir / Kamuflaj (BIA)*

Sürücü: Konforlu yolculuk / Acil fren / Arazi sürücüsü / Kamuflaj (BIA)*

Radyocu: Durumsal farkındalık / Güvenli depolama / Tamir / Kamuflaj (BIA)*

Not: 3. skiller yada 4. skiller dolduğu zaman mürettebat yeniden eğitilip BIA verilmelidir.


Donanım:
AimingStabilizer.png
/
ImprovedVentilation.png
/
CoatedOptics.png


Sıkça Sorulan Sorular:

"Neden optik? Hızlı nişan alma modülü kullansak daha iyi olmaz mı?"

- Eğer Durumsal Farkındalık ve Keşif skillerinin her ikisine de sahipseniz, mürettebatınızda BIA varsa ve sürekli olarak "Sert Kahve" sarf malzemesini kullanıyorsanız optik yerine hızlı nişan alma modülü kullanabilirsiniz. Onun dışında optik kullanmanızı şiddetle öneririm. Zayıf zırha sahip olduğunuzdan dolayı oyunun başında en önde yer alamıyorsunuz ve bu da sizin oyunun ortalarında veya sonunda hayatta kalma ihtimalinizi arttırıyor. Yani kendi spotunuzu kendiniz yapmanız gerekecek duruma çok düşeceksiniz. Optik bu yüzden hayat kurtarıcı olabiliyor.

"Amx 50B orta tank destekçisi mi? Ağır tank destekçisi mi? Yoksa gidip spot mu yapacağız, nasıl olsa hızlıyız?"

- Amx 50B oyundaki çeşitli rollerin birçoğunu üstlenebilecek oldukça esnek bir tanktır. Hangi rolü üstleneceğiniz sorusunun cevabı, harita, takımın haritadaki dağılımı, arty sayısı, takımdaki ve düşmandaki ağır-orta tank sayısına bağlı olarak değişir. Oyun başlayınca ağırlar şuraya gider, orta tanklar buraya gider vs gibi şeyleri unutun. Hangi kola destek vereceğiniz şu soruya bağlı: "Nereye gitsem daha faydalı olur, daha çok hasar veririm?"

Zırh Şeması:

AMX 50B'de maalesef üzerinde fazla konuşabileceğimiz kalınlıkta zırha sahip değil. Sadece ön gövdeye biraz güvenebilirsiniz ancak kocaman zayıf bir taretiniz olduğu sürece %42 kazanma oranlı kötü oyuncular bile gövdenize ateş etmeyecek. Kabaca özetleyecek olursak:

78106767.jpg


Yani kısaca, Amx 50B kullanırken zırhınız olduğu gerçeğini bir kenara bırakın.

Benzer işi yapabilecek aynı sınıftaki diğer tanklarla karşılaştırma:


AMX 50B vs T57 Heavy:

Bu karşılaştırma hakkında forumda açılmış yüzlerce konu bulabilirsiniz. Özetleyecek olursak: Amx 50B, T57 Heavy'e kıyasla çok daha hızlıdır. Bu özellik size harita hakimiyetine sahip olmanıza olanak tanır. T57 Heavy'nin ise yükleme süresi Amx 50B ye göre 6 saniye civarı daha kısadır ve zırhı (özellikle taret zırhı) daha iyidir. T57 Heavy ile karşılaştığınızda tarete kısa süreliğine de olsa nişan almanız gerekir (işi sağlama almak için) ama Amx 50B gördüğünüzde tarette zayıf nokta aramanıza gerek kalmaksızın atışınızı yapabilirsiniz..

AMX 50B vs T110E5:


İki tankında keskin nişancılık kapasitesi birbirine yakın. Amx 50B, şarjörlü olmasına karşın T110E5'in ise kısa sayılabilecek doldurma süresi var. T110E5, ağır tanklarla kafa kafaya girebilecek zırha sahip, Amx 50B'nin yakın mesafe dalaşında (en azından oyun başında) pek şansı yok. Her iki tank da destek tankı olarak kullanılabilir. T110E5'in mobilitesi ağır tanka göre iyi derecededir ancak Amx 50B nin mobilitesi çok daha üstündür.

Tarihte AMX 50B:

AMX_50_battle_tank_with_a_120_mm_gun_and_a_lovered_hull..jpg


Bir önceki versiyonu olan Amx 50 120 geliştirildiğinde, tankın ağırlığı 65 tona kadar ulaştı ve bu durum beraberinde çeşitli mekanik sorunları da beraberinde getirdi.1956-1958 tarihleri arasında tank tekrar dizayn edilip üst versiyonlarının çeşitli protatipleri üretildi. Bu protatip tankların tonajı 57.8'e kadar indi ancak motor ile ilgili olan sorunlar hala devam ediyordu. 1958'e girildiğinde AMX 50B düşük profilli gövde ve burulma çubuğu süspansiyon gibi bir kaç iyileştirme geçirmesinin yanı sıra 120mm lik topa sahip salınımlı tarete sahip oldu. 1000 beygirlik Maybach motoru, projenin başlangıç aşamasında hedeflenen 65 km/saat maksimum hızın sağlanmasında olanak sağlamıyordu. 1200 beygirlik Maybach HL 295 F motoru takılması durumunda da ağırlığa bağlı olarak mekanik sorunlar baş gösteriyordu. Çeşitli mekanik sorunların çözülememesi sonucu proje rafa kaldırıldı. Tamamlanmış sadece tek bir protatip üretildi.

Bonus Video:

Alıntıdır.
 
Geri
Üst